۳. پژوهش‌ها و پروژه‌‍‌ها

 

پژوهش‌ها

  • پژوهش در رابطه با توسعه شبیه‌سازهای حرکات سر و بدن به‌منظور ارتقای سطح علمی مطالعات رفتارشناسی
  • مطالعه برروی روش‌های ارتقای سطح شبیه‌سازی‌ها در محیط‌های شبه‌حقیقی؛
  • ساخت و نصب پلتفرم‌های حرکتی (شبیه‌سازی حرکت).

 

  • توسعه مدل‌سازی‌های مبتنی‌بر آنالیز صحنه‌های دید در محیط‌های مجازی

  • بهره‌گیری از تصاویر 360 درجه پویای سه‌بعدی به‌منظور تحلیل فضاهای شهری و بناهای معماری
  • شبیه‌سازی شبه‌حقیقی و متعامل حوزه‌های شهری واجد ارزش و بناهای خاص با قابلیت پیمایش و دید 360 درجه؛
  • توسعه برروی عینک‌های واقعیت مجازی به‌منظور جذب گردشگر.

 

  • مطالعه درخصوص توسعه سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری واقعیت افزوده در طراحی شهری

 

  • بهره‌گیری از واقعیت افزوده در طراحی نماهای شهری
  • طراحی جداره و لایه‌های رؤیت‌پذیر آن در مکان برای مقاصد آموزشی یا طراحی حرفه‌ای؛
  • توسعه نرم‌افزارهای کمک‌یار طراح؛
  • ورود به حوزه گردشگری شهری؛
  • انطباق تصاویر تاریخی بر ساختمان‌ها و فضاهای شهری موجود.

  • بهره‌گیری از واقعیت افزوده با هدف اعمال تغییرات در طراحی‌های مشارکتی
  • امکان ویرایش به‌هنگام گزینه‌های طراحی را فراهم کرده و می‌تواند مورداستفاده متخصصان حوزه شهری قرار گیرد.

 

  • سایر
  • پژوهش در خصوص الزامات، استانداردها، و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آزمایشگاه‌های واقعیت مجازی دیگر جهان.

 

پروژه‌ها

  • ترکیب سامانه‌های تصویرنگاری مغزی (EEG) با واقعیت مجازی و افزوده؛
  • طراحی شهری مبتنی‌بر وب؛
  • توسعه صوت 360 درجه.